Svet oko mene iz mog ugla!!!

Tuesday, September 26, 2006

Tehnički fakultet Bor

Tehnički fakultet Bor - moj fakultet. Deo grupe fakulteta Univerziteta u Beogradu. Osnovni pravac fakulteta je svakako rudarstvo, pošto je Bor rudarski grad - najveće nalazište bakra u ovom delu Evrope. Pored rudarstva, fakultet vrši osposobljavanje studenata iz oblasti metalurgije i inženjerstva materijala, tehnologije, elektromašinstva, informatike i menadžmenta. Ja sam u grupi koja je na odseku za industrijski menadžment - odeljenje u Jagodini.
-
Odmah da kažem da su sve impresije pale u vodu odmah po prvom času u prvoj godini. Iako sam se naslušao priča o bolonjskoj deklaraciji, nisam primetio da je neko od profesora ima pojma šta ustvari to konkretno znači. Naime bolonjskom deklaracijom bi trebali da se sruše svi dosadašnji temelji starog obrazovnog sistema i uvedu nove metode u izučavanju pomenutih disciplina. Novi metodi rada, maksimalna zastupljenost informatike, potrebni nivo gradiva, bodovanje svakog predmeta (krediti) nalik fakultetima u Evropi.
Što se profesora tiče, postoje profesori koji imaju neverovatan dar za komunikaciju sa studentima. Oni čine da i materija koja nije mnogo interesantna dospe do vrhunca interesovanja. Tu svakako na prvom mestu stavljam profesore Nadu Štrbac i Predraga Stanimirovića. Slede profesori Dragana Živković i Zvonko Damnjanović. Ne treba izostaviti ni ostale, koji ulažu maksimalna zalaganja na svom poslu. Svaka cast - ali ovi su najbolji.
Treba pomenuti da ima i profesora koji nisu najstrucniji u svojim oblastima. Iako je atmosfera na časovima jako opuštena, profesori se muče da pročitaju materiju sa folija koja bi trebala da služi kao podsetnik a ne kao sredstvo za njihovo učenje u trenutku. Ovog profesora(profesorku) neću da imenujem jer cilj ove moje price nije tračarenje već zelja za modernizacijom i boljim uslovima rada.
Sledeća zamerka odnosi se na ažurnost informacija. Informacije o položenim ispitina u većini slučaja dosta kasne ili kada stignu neljubazno osoblje Radničkog univerziteta ne žele da distribuiraju javno već je neophodno da se svako ponaosob interesuje. Ako ništa drugo - da odštampaju i zalepe na oglasnoj tabli (kada već uzimaju tolike pare). Najbolje bi od svega bilo da se ocene pregledaju online. Tako bi svaki student imao bolji uvid u tekuće stanje.
Ogromna zamerka se moze uputiti i sajtu fakulteta. Informacije su užasno loše ažurirane, neke stare i po par meseci. Dizajn je očajan. Tužno je da jedan fakultet koji školuje informatičare ima onako loš sajt. Dajte šansu mladjim ljudima, rezultati neće izostati. Pored toga, ispitni rokovi su jako loše organizovani. Još nisam znao dali sam položio ispit - već moram da prijavim sledeće. Slaba je komunikacija sa studentima. Mislim da bi u toku školovanja non stop trebali da radimo neke ankete. Naravoučenije - organizacija je dosta loša.
Postoje oblasti koje su svakako bile neizostavne za naš smer. Tu pre svega mislim na kulturu komunikacije, lobiranje, psihologija...
Ono što me najviše demorališe svakao je fizički izgled profesora. Pre svega mislim na to da kao jedan uspešan menadžer (ili šta već), profesor mora da na sebi ima skupu garderobu kao odraz ličnog uspeha, neki skup sat ili bilo šta što bi ukazivalo da je ekspert u svom poslu i što bi motivialo studente da krenu njegovim stopama. Možda i profesori nisu baš najsigurniji u sebe što samo narušava nadahnuće i demorališe buduće kolege. Pojedini se uklapaju u tu sliku, ali većina debelo zaostaje. O kom klubu elitnih, izvrsnih i uspešnih onda govorimo. Lap top nije jedino merilo uspešnog čoveka. Postoji širok dijapazon merila. Imate knjige o vrhunskim menadžerima - pročitajte ih. Ako je neko bio imao najbolji prosek ili bio najbolji student ne znači da će biti i najbolji menadžer. To je činjenica!
---------------------------------------------
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Rezime:
-
Nadam se da će sve ove kritike dobro doći svima u cilju unapredjenja svega postojećeg na fakultetu. "Samo pravi menadžer je spreman da uvek prihvati pohvalu i kritiku i upusti se u unapredjenje postojećeg stanja". Što je jednom rekao profesor Živan Živković - "najbolji prijatelji su vam oni koji vas konstantno kritikuju i usmeravaju ka uspehu, a ne oni koji vam se dodvoravaju i lupkaju vas po ramenu".
Ne bojim se da će ovo moje zapažanje imati negativne konotacije po mene, jer iza mene stoje moji radovi i stečeno znanje. Samo kukavice i neznalice se plaše da javno iznesu svoje mišljenje. Iako budem udaljen sa fakulteta zbog iznošenja svojih opservacija, siguran sam da će vrh fakulteta dobro razmotriti moje komentare i povesti se u misiju rešavanja postojećih problema.
-
Drago mi je da sam rekao ono o čemu su drugi dugo vremena ćutali!

11 Comments:

Blogger Nikola Djukovic said...

I pored toga što se u načelu slažem sa izjavama moramo svi da se složimo da smo mi tehnički i stručno iza razvijenih zemalja, što znači da je potrebno dosta vremena da "baba nauči da čita i piše". Bor, iako je deo BG UN ipak nije BG. To je slepo crevo koje je odavno umrlo kad je njihov rudnik propao. Ako bi se ulagalo u RTB možda bi se ulagalo i u fakultet. Dobro je što mladi profesori koje si nabrojao su u stanju da budu u koraku sa tehnikom i novim saznanjima. Oni će naslediti razne Radmile i Živane. Mi verovatno nećemo doživeti da svi profesori budu kao Dragana Živković ali budući studenti sigurno hoće.

5:42 PM

 
Blogger Maki said...

Interesantno, nisam znala da je tako na tvom faxu. Dont worry baby svejedno ces da nastavis ovde na nekom, sigurno ce da bude bolji. Kiss, miss ya ;)

3:20 AM

 
Blogger Iceman said...

Ovom prilikom želim da dodam i profesore Zlatka Stefanovića, Nenada Vušovića i Acu Jovanovića kao i dekana Zvonimira Stankovića koje nisam ranije poznavao da bi ih uvrstio u najpozitivniju grupu profesora. Smatram da su i oni fenomenalni profesori i da će od njih studemti imati puno toga da nauče.

4:27 PM

 
Anonymous Anonymous said...

i ja kao nikola, slazem se sa vecinom navedenih izjava... jedino se ne slazem sa onim delom o odelu... mozda neko jednostavno nema ukusa... ili ne zna da napravi pare ili ...
pozdrav
petarda

8:49 AM

 
Anonymous Anonymous said...

haha da su to vrhunski menadžeri ne bi radili kao profesori...
a što se oblačenja tiče, ne slažem se s tobom. neki ljudi su jednostavno skromni. primjer šveđanina koji je vlasnik ikea-e ;).

8:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

veoma paucno,neke stvari nisam znala,npr da je bor rudarski grad,gde ja zivim:) svidja mi se,lepo napisano i jos lepse receno. kissic
nina

7:30 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Glavni problem kod Tehnickog fakulteta u Boru, konkretno sa smerom industrijski menadzment je u tome sto predavacki kadar u ogromnoj vecini sacinjavaju profesori koji nisu strucni da predaju predmete koje predaju. Tu se uglavnom radi o ljudima koji imaju doktorate iz ekstraktivne metalurgije i PMS, umesto menadzmenta. Smer menadzmenta je razvijen kada je fakultet uvideo da propast rudnika neminovno vodi ka propasti rudarskog smera, pa je morao da se preorijentise na novu oblast. Novi smerovi su mladim ljudima koji nemaju novaca da studiraju u Beogradu postali jedina opcija, ali ih je tu docekao nedostatak strucnog kadra. Studenti menadzmenta moraju da uce iz knjiga (posebno vezanih za menadzment) koje su napisane tako, kao da je profesor otvorio Vujakliju i prepisao sto vise slozenih reci, povezujuci ih na nelogican i nesmislen nacin, nemajuci pritom i sam blagu predstavu o tome sta je to menadzment. Kao da to nije dovoljno lose, profesori otvoreno govore da po rokovima mogu da poloze samo dva, tri studenta, navodno da se ne bi na Zavodu odjednom nasao veliki broj visokoskolovanih ljudi. Retki studenti koji diplomiraju i upisu postdiplomske studije bivaju odmah vrbovani za rad na fakultetu. Fakultet time pokusava da dobije neku vrstu legitimnosti, jer bi profesori bili navodno strucni za svoj posao. Ali postavlja se pitanje: koje znanje ti novi profesori mogu da prenesu narednim generacijama, kada su i sami osteceni neznanjem svojih profesora. Cini se da na smeru menadzmenta, adekvatno znanje i strucnost poseduju Zlatko Stefanovic (predmeti iz oblasti prava) i Radmilo Nikolic (ekonomski predmeti), dok Dragana Zivkovic nedostatke nadoknadjuje stalnim usavrsavanjem i talentom za komunikaciju sa studentima, sto je za svaku pohvalu. Treba pohvaliti i Nadu Strbac ali i par profesora koji predaju informaticke predmete(Brodic i dr.)Ostali profesori svojim radom samo sabotiraju mlade umove zeljne znanja.

2:29 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Vidim da su svi ovi komentari ostavljeni davno, pa resih i ja nesto da napisem o ovom fakultetu i o tome kako je studirati sad.
Kraj 2011 godine. Na tehnickom fakultetu u Boru sam provela vec 3 godine, konacno sam upisala cetvrtu. Razne price koje sam cula od profesora Zivana Zivkovica, kad sam resila da upisem ovaj fakultet, bile su samo prazne price. Profesor je veoma ubedljiv dok ih prica, pa pomislite "kako je ovo dobar profesor, sigurno je najbolji na fakultetu" sto sam pomislila i ja dok sam ga prvi put slusala. Najbolje od svega je bilo BESPLATNO STUDIRANJE. Ko se ne bi polakomio na to, narocito ako ste u slabijoj finansijskoj situaciji a imate zelju za daljim usavrsavanjem i to jos na drzavnom fakultetu. ALI...
Pominje se stalno neka bolonja, samo kada treba nesto da se placa, pa pobogu po bolonji nema apsolventskog staza, zato apsolventi trebaju da placaju mesecno po 4000 dinara. S tom pricom nisu uspeli da zarade na nama, pa sad hoce da nam naplate i prenos ispita, kao to je tako na celom Beogradskom univerzitetu. Da, da, kad bi Beogradski univerzitet sacinjavalo 3 fakulteta, a svi znamo da ih je mnogo vise...
Kada je ocenjivanje u pitanju tu nema bolonje, profesori ocenjuju u zavisnosti od toga kakvo im je trenutno raspolozenje, cast izuzecima, poene nam upisuju samo cisto onako, da ih kao imamo u indeksu.
Studentska sluzba je ocajna, jako su neljubazni, neazurni, nekulturni, nemaju poima ni o cemu, znam da je tesko raditi s ljudima, narocito sa nama studentima, stalno nam nesto treba, stalno nesto zapitkujemo, ali ako im se ne svidja nek traze drugi posao, mene ne interesuju njihovi privatni problemi, to se resava kod kuce, na poslu se radi...
Moj savet svima onima koji se premisljaju da li da dodju ovde da studiraju ili ne, bolje nemojte, studiranje NIJE BESPLATNO kao na reklami,sve se placa, cak i prijava ispita za studente koji su na budzetu, samo zavlace ljude. Krv bi nam pili da mogu...

2:34 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Danas je 15.oktobar 2011.god. i ispit iz upravljanja kvalitetom bio je u 8h/usmeni a pismeni odmah nakon toga u 13h sto do sada nikada nije bilo jer je nehumano po studente koji zeli dati ceo ispit a oktobar2 pocinje od 15.10./subota! Profesori se skupili da upotpune broj a o strucnosti i kvalitetu predavanja no coment! Zivan ide po skolama u Vranju, Pirotu, Vlad.Hanu i lobira djake-srednjoskolce pred kraj godine praznim pricama da upisu bas NJEGOV fakultet a kada dodju tek onda se uvere o pravoj istini. Njegova knjiga "upravljanje kvalitetom" je u glavnom prepiska dosta stvari a i neshvatljiva je i totalno nestrucno napisana te kada se nesto i nauci iz nje obicno se nauci radi ocene. Taj fakultet bi lepo trebalo zatvoriti jer prezivljava kao ameba i daje laznu nadu mladim ljudima koji budu izmanipulisani. Dzaba jeftin smestaj u studenskom domu i bon za obrok od 40.dinara kada se nista ne moze nauciti i kada gledaju da ti izvuku i poslednju paru a na kraju i kada zavrsis na birou te gledaju belo jer nikada nisu culi za tu diplomu/slucaj moje koleginice. Raspitajte se prvo ko se sa tom diplomom zaposlio/sem preko debeele veze, i bice vam sve jasno. Toliko, hvala lepo!

11:54 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Zavrsio sam ovaj fakultet i placao sve iako sam bio na budzetu. Zivim u Jagodini. Zlatko Stefanovic, Ivan Jovanovic, Ivan Mihajlovic su profesori kojima bih ja dao 10. Ostali su katastrofa. Ne znaju ni da prepisuju knjige nego nabacaju literaturu koju i onako oni ne citaju nego jadni studenti.Zbog Radmila nisam godinu dana mogao da diplomiram a prosek mi je 9.3. Niko nije zeleo da mi pomogne iako je to javna tajna da Radmilo voli da se izivljava nad studentima. Zbog toga sam upisao i zavrsio master studije na drugom fakultetu. Bezite sa tog fakulteta.

4:31 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Da li neko može reći kakva je iskustva imao sa profesorom Zivanom kada su u pitanju diplomski i master radovi?

1:29 PM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home